תופעות לוואי של ניקוי רעלים

ניקוי רעלים תופעות לוואי

מה הוא תהליך ניקוי רעלים?

ניקוי רעלים, או דיטוקס הוא תהליך שמטרתו העיקרית לחזק את מערכות הגוף, לאפשר להן להשתקם, לתת להן לנוח ולהתחזק. כאשר במערכות הגוף ,הכוונה לכל מערכות הניקוי והניקוז שקיימות בגופנו: הכבד, הכליות, בלוטות הלימפה, מערכת העיכול ועוד.

סוגים של ניקוי רעלים

ישנם סוגים שונים של תהליכי ניקוי רעלים ולכל תהליך מאפיינים משלו. מצום מיצים ועד לניקוי רעלים תזונתי, מתהליך נקודתי וקצר של שלושה ימים או חמישה ימים או  שבוע ועד לתהליך של עשרה ימים, חודש, חודשיים  ואף יותר. מתהליך שנעשה במקום מרוחק מהבית לצורך ניתוק ומנוחה, ועד לתהליך שמבצעים בפיקוח של גורם מקצועי בתוך הבית במהלך חיי היומיום.

הבחירה בתהליך כזה או אחרת תלויה במטרות של התהליך.

תהליך קצר, ישפיע לטווח קצר .

לתהליך ארוך ועמוק יותר תהייה השפעה ארוכת טווח.

תהליך שמבוצע במקום מרוחק מהבית, יהיה מלווה גם במנוחה ממטלות היומיום ויאפשר התמסרות לצורך הפחתת מתחים ולחץ ומאפשר תמיכה מהמקום המארח.

לתהליך שנעשה בפיקוח של גורם מקצועי,(סדנת ניקוי רעלים) במטבח הביתי שלנו יש יתרונות משלו. ברגע  שמיישמים את התהליך בחיי היום יום, הסבירות שנחזור עליו וניישם את העקרונות של התהליך שתומכים באורח חיים בריא ומזין השוטפים שלנו גדלה.

ניקוי רעלים תופעות לוואי

רוב תופעות הלוואי חולפות די מהר, והן מהוות  חלק ממשבר החלמה נורמטיבי לחלוטין שמלווה תהליך של ניקוי רעלים.

כאבי ראש

תופעת לוואי השכיחה ביותר בקרב אנשים שמבצעים תהליך של ניקוי רעלים הנה כאבי ראש.

מאחר ובתהליך הניקוי משתחררים הרבה רעלים למערכות הגוף, ויש עומס על מערכות הניקוז, עומס הרעלים יכול לבוא לידי ביטוי בכאבי ראש.

במצב כזה, נדרשת מנוחה, ושתייה רבה של מים, על מנת לעזור בתהליך של ניקוי. לרוב כאב הראש חולף מעצמו לאחר יום/יומיים ולא נמשך לפרק זמן ארוך יותר.

ניקוי רעלים תופעות לוואי

חולשה או עייפות

תופעת לוואי שכיחה נוספת בתהליכי ניקוי רעלים היא חולשה או עייפות.

מאחר והרעלים שמשתחררים מטילים עומס רב, ומערכות הגוף עובדות קשה על מנת לפנות את אותם רעלים,

רבים מהעוברים תהליכי ניקוי חשים עייפות רבה. במצבים כאילו חשוב לתת לגוף את המנוחה אותה הוא מבקש ולא להתיש אותו.

זה לא הזמן לפעילות גופנית עצימה, זה כן הזמן לביצוע של תרגילי הרפייה ונשימות. להאט קצת את הקצב ולאפשר לגוף לנוח.

במרבית המקרים, ההרגשה של העייפות מתחלפת לאחר כמה ימים בתחושה של חיוניות והתחדשות ואנרגיה מתפרצת. אז העייפות הזמנית משתלמת.

ניקוי רעלים תופעות לוואי

ריח רע מהפה

עוד תופעת לוואי שכיחה הינה ריח רע מהפה כתוצאה משחרור עודף הרעלים ומעבודה מאומצת של מערכת העיכול.

תופעת לוואי נוספת הינה שינויים שחלים במערכת העיכול ופה יהיו כאלו שיתלוננו על עצירות וגזים בעוד אחרים דווקא על שלשול. כל אחד ומערכת העיכול שלו.

שלשול זו תופעה שכיחה מאחר והרבה מהמזון של תהליך הניקוי הינו נוזלי ולכן הצואה יותר נוזלית ומלווה גם ברובד רירי שמצטבר בתהליך הניקוי. תופעת העצירות היא פחות שכיחה, אך גם קיימת ולעתים נגרמת כתוצאה מהמתח שנוצר עקב ביצוע תהליך הניקוי עצמו ועקב העומס וריבוי הפסולת שהגוף נדרש לפנות.

מקרים בהם לא מומלץ לבצע ניקוי רעלים

  • נשים בהריון,
  • חולי כליות מטופלי דיאליזה,
  • אנשים שעוברים טיפולי כימותרפיה,
  • נשים מניקות,
  • אנשים שנוטלים את תרופת הקומדין
  • חולי סכרת תלויות אינסולין,
  • חולי קרוהן וקוליטיס,
  • אנשים שנוטלים ריבוי תרופות,
  • אנשים הסובלים מתת משקל,
  • תינוקות,
  • ילדים צעירים עד גיל 15
  • אנשים לאחר ניתוח ועדיין בהתאוששות

יתרונות תהליך ניקוי רעלים

לאחר שסקרתי את הקשיים שעלולים לצוץ במהלך תהליך של ניקוי רעלים. חשוב לי להדגיש כי היתרונות של תהליך מאין זה עולים בהרבה על החסרונות שבאים לידי ביטוי בתופעות הלוואי קצרות המועד שיכולות להופיע.

תהליך של ניקוי רעלים מחזק את כלל מערכות הגוף ומאפשר להן להשתקם, ולהתייעל.

בתהליך זה אנו מוודאים שאין לגוף שלנו חוסרים תזונתיים ומציפים אותו בעושר רב של ויטמינים ומינרלים ובכל חומרי הגלם שהגוף שלנו זקוק לו על מנת לעבוד היטב.

בתהליך זה אנו מאפשרים לגוף שלנו מנוחה לצורך תיקון ושיקום, וזאת על ידי צום הלילה או צום לסירוגין. המנוחה מאפשר לאיברי הגוף לתקן את עצמם ולהתחזק.

בתהליך זה אנו מחזקים את הגוף, מחזקים את הכבד על ידי הזנת הגוף בעושר של כלורופיל שמחזק לנו את הכבד, ועל ידי צמחי מרפא כגון כורכום וגדילן מצוי שהם מחזקי כבד ומשקמי כבד. בכך אנו מפנים פסולת מהגוף ביעילות ומורידים את רמות הדלקת בגופינו.

 תהליך של ניקוי רעלים מהווה ריסטארט לגוף שלנו, הוא לרב משפר את בדיקות הדם , מאזן את רמות הסוכר, מוריד רמות טריגליצרידים, מאזן את כלל מדדי הגוף, מפחית כאבים ומאפשר לגוף שלנו להיטען באנרגיה ולהתחזק.

עד היום ליוויתי מאות אנשים בתהליך זה, וכל פעם אני נפעמת מתוצאות התהליך, זכור לי מקרה אחד בו למטופלת שלי היתה פטרייה באצבע הרגל שהיא לא הצליחה להיפטר ממנה במשך שנים, ובסוף תהליך הניקוי הפטרייה נעלמה.

זכור לי מטופל שהגיע עם כאבי ברכיים חזקים מאד  ולאחר תהליך ניקוי הרעלים  כאבי הברכיים פחתו משמעותית וההליכה שלו השתפרה מאד.

מקרה יוצא דופן היה כאשר מטופלת הגיעה אלי לאחר שנים של נסיונות להיכנס להריון וחודש לאחר סיום תהליך הניקוי נכנסה להריון באופן טבעי.

תהליך ניקוי רעלים הוא כמו קסם לגוף והוא עושה פלאים ונפלאות לגוף ולנשמה.

ניקוי רעלים תופעות לוואי

לסיכום, תהליך ניקוי רעלים הוא תהליך המאופיין בניקוי פסולת מהגוף לצורך שיפור התפקוד שלו והחיוניות שלנו. ישנן מספר שיטות לבצע תהליך של ניקוי רעלים, עליהן פירטתי במאמר זה. ישנן מספר תופעות לוואי שכדאי להכיר לפני שמתחילים תהליך מסוג זה אך חשוב גם להזכיר את היתרונות הרבים שניקוי הרעלים מביא איתו לחיים שלנו. צרו איתי קשר למידע נוסף.

ליצירת קשר

תוכנית לניקוי רעלים

תוכנית ניקוי הרעלים מהבית שתשנה את בריאותך לתמיד!​

שנו כיוון לגוף שלכם - העבירו אותו למסלול של בריאות, חיוניות ועוצמה.

אשמח לעזור ,

מוזמנים ליצור איתי קשר

דילוג לתוכן