נימול בידיים חרדה

נימול בידיים בחרדה

מה אפשר לעשות כאשר מרגישים נימול בידיים?

נימול בידיים

מדובר בתופעה שכיחה מאד, רב האנשים יחוו בחייהם תחושת נימול מדי פעם, זו הרגשה מאד לא נעימה של עקצוצים, דקירות ומאין הירדמות באזור הידיים.

לרב זה מתרחש כאשר זרימת הדם לאזור משתבשת מכל מיני סיבות. בדרך כלל עם שינוי תנוחה או הזזת הידיים הנימול חולף מעצמו.

במידה ותחושת הנימול אינה עוברת עם שינוי התנוחה או הסרת לחץ מהמקום, והיא חוזרת ומופיעה שוב ושוב, יש מקום לבירור מעמיק יותר ולטיפול מאחר ואז כבר מדובר על נימול כרוני.

ישנם כמה גורמים אפשריים לנימול כרוני בידיים:

  • תת תזונה
  • מחסור בויטמין 12B
  • סכרת
  • תסמונת התעלה הקרפלית
  • טיפולי כימותרפיה
  • שבץ מוחי
  • שימוש בתרופות
  • בעיה בעמוד השדרה כגון פריצת דיסק
  • דלקת בחוליות הצוואר
  • פיברומיאלגיה
  • חרדה

 

טיפול טבעי לנימול בידיים

 

במידה ומדובר בנימול כרוני חשוב לבצע בירור מעמיק אחר הגורם לתופעה:

בדיקת CT ובדיקת MRI, בדיקת EMG, בדיקת אורתופדית לשברים וסדקים, ספירת דם ובדיקת רמת סוכר בדם, תפקודי בלוטת התריס, צילומי רנטגן ואולטראסאונד של כלי דם ועוד.

במידה ונמצא הגורם לתופעה, ניתן להתאים את הטיפול המתאים.

  • אם הסוכר גבוה – יש לאזן את רמת הסוכר
  • במידה ויש פריצת דיסק – אפשר לפנות לכירופרקט שיסייע
  • במידה ותרופה שנוטלים גורמת לתופעת לוואי של נימול, ניתן להמיר אותה או להפחית את המינון
  • במידה ולאחר בירור מקיף נשללו בעיות גופניות מכל סוג

וישנם תסמינים נוספים המעידים על חרדה כגון: דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת וכאבים בחזה,

ייתכן מאד שהנימול נובע מחרדה.

נימול בידיים הנובע מחרדה

חרדה היא מנגנון הישרדות טבעי שקיים אצל כולנו.

היא יכולה לצוץ בעיתות של עומס רב, אובדן, אירועים קשים, אירועים משמחים, אתגרי בריאות ועוד.

הטיפול הטבעי בנימול בידיים כתוצאה מחרדה יהיה כחלק מטיפול טבעי בחרדה יתמקד בחיזוק מערכת העצבים על ידי :

תזונה מתאימה, מזינה וטבעית, התאמה של פעילות גופנית – עצימה וגם מרגיעה כגון יוגה, תרגול טכניקות של הרפייה ,תרגול מיינדפולנס, נטילה של תוספי תזונה שמחזקים ותומכים במערכת העצבים ושימוש בצמחי מרפא שיכולים לתמוך ולעזור.

 

נימול בידיים הנובע מחרדה

 

להלן כמה תוספים שיכולים לתמוך ולעזור במצבי חרדה:

ויטמיני B

קבוצת ויטמיני B מורכבת מ 8 סוגים של ויטמינים: B1,B2,B3,B4,B5,B6,B7,B9.

ו- 12B , לקבוצה זו תפקידים חיוניים בעיקר בהיבטים של תפקוד תקין של מערכת העצבים ותפקוד מוחי תקין. מחסור בויטמיני B יבוא לידי ביטוי בעיקר בתסמינים הקשורים למערכת העצבים כגון: עייפות, חוסר אנרגיה, חרדה, עקצוץ ונימול בגפיים,. תסמיני חסר שכיחים נוספים הינם: התפתחות אנמיה, עור יבש, סדקים בפה ונשירת שיער.

על כן,  יתכן ששילוב תוסף של ויטמיני B בטיפול ייטיב את המצב ולעתים אף יעלים  את הנימול.

אומגה 3

אומגה 3 זהו תוסף שמכיל חומצות שומן רב בלתי רוויות חיוניות ובריאות מסוג EPA  ו DHA. ניתן להשיגן ממקור דגי בקרב דגי מים עמוקים או ממקור צמחי מהאצה האדומה, זרעי המפ, זרעי צ’יה, אגוזי מלך ועוד.

חומצות אילו חשובות לבריאות מערכת העצבים ולתפקודים קוגניטיביים כגון: זיכרון, קשב וריכוז. כמו כן הן בעלות השפעה אנטי דלקתית ולכן עשויות לעזור במצבי דלקת בגוף.
הן יכולות להוריד את התנגודת לאינסולין ומתקשרות להשפעה מיטבית על מצב הרוח.

לפיכך במקרים של חרדה, אומגה 3, יכולה לתמוך ולעזור בתקווה שתפחית את תופעת הנימול באופן משמעותי.

להלן כמה צמחי מרפא שיכולים לתמוך במקרים של חרדה:

קערורית (SCUTELARIA LATERIFOLA)

הסקוטלריה מהווה צמח מפתח לחיזוק מערכת העצבים. בצמח מרגיע במצבי עודף עצבי ובעל אפקט בונה ומשקם שלמערכת העצבים המרכזית. הוא מותווה , בין היתר, לטיפול בחרדות, באי שקט, בהפרעות שינה, במתח נפשי ובהיפראקטיביות.  פעילות נוגדת החרדה מיוחסת להיקשרות הפלבנואידים BAICALIN ו- BAICALEIN לקולטני ה GABA במוח ולקולטן 7HT – 5 המשופעל יל ידי סרטונין וקשור בית היתר לתהליכי למידה וזיכרון, הרגעה של שרירים חלקים בגוף ויסות מצב הרוח, השפעה על מעגל השינהועוד. האפקט המטאבולי של הסקוטלריה והעבודה על הכבד במצבי גודש, משלימים את ההשפעה המרגישה של הצמח למטרות ניקוי והתחדשות ברמה הפיזית והמנטאלית.

ולריאן ( VALERIANA EDULIS)

לולריאן שימוש רב שנים ברפואת הצמחים המערבית כנרווין-טוניק המטפל בבעיות מגוונות הקשורות למערכת העצבים לקבות חרדות, עצבנות , אי שקט, והפרעות שינה. לצמח אף מיוחסת פעילות נוגדת עווית ומרפה שרירים, והוא מותווה לטיפול במצבים המאפיינים הצטברות של מתח בגוף, בפרט כאשר חרדה או מתח נפשי מתבטאים בסימפטומים פיזיים. פעולת ההרגעה של הצמח מיוחסת לרכיבים האירידואידיים, לחומצה הולריאנית ולחומצה האמינית GABA אשר צמח מכיל.

תרזה (TILIA EUROPEA)

ברפואת הצמחים המודרנית מיוחסת לפרחי הטיליה השפעה סדטיבית עדינה ומשתמשים בהם להשראת שינה, שלווה וכן להרגעת מערכת העצבים הנמצאת במצד של ,עודף, המתבטאת בחרדה, בעצבנות ובחוסר שקט. לפרחים אף השפעה נוגדת עווית היוצרת הרפייה כללית של הגוף, לרבות הרפיה של שרירים חלקים במערכת השלד, בכלי הדם, במעברי הנשימה ובדרכי העיכול והשתן. ההשפעה האנטי עוויתית תורמת להפחתת חרדות ומתחים שונים ותוך כך יוצרת תחושת רוגע, נינוחות ואף תורמת לשיפור מצב הרוח.

 פסיפלורה (PASSIFLORA INCARNATE)

לעלי הפסיפלורה פעילות רפואית משרת שינה, מרגיעה, מרפה ונוגדת עווית ומשככת כאב. בגרמניה מתווים את הפסיפלורה לטיפול במצבים המאופיינים במתח וחרדה, נדודי שינה, כאבי ראש, אפילפסיה או “קיבה עצבנית”, ואף בתהליך הסרה הדרגתית של תרופות מקבוצתה האופיאטים והבנזודיאזפינים. הרכיב הפלבנואידי CHRYSIN אחראי על השפעתו המרגיעה ונוגדת החרדות של הצמח.

יש עוד הרבה אפשרויות לטיפול ולמניעה של נימול בידיים הנובע מחרדה, סקרתי פה רק מספר מועט ובעזרת הדרכה וטיפול נכון אפשר להיטיב את המצב הבריאותי באופן משמעותי.

ליצירת קשר

תוכנית לניקוי רעלים

תוכנית ניקוי הרעלים מהבית שתשנה את בריאותך לתמיד!​

שנו כיוון לגוף שלכם - העבירו אותו למסלול של בריאות, חיוניות ועוצמה.

אשמח לעזור ,

מוזמנים ליצור איתי קשר

דילוג לתוכן