משבר גיל 40

משבר גיל 40

מה הוא משבר גיל 40?

גיל 40 נחשב לרוב לאבן דרך בחיי האישה. בתקופה של עד גיל 40, נשים הקימו קריירה, משפחה והגיעו לתחושת יציבות. החל מגיל 40 (ויש נשים שבגיל  50), נשים רבות חוות משבר המכונה “משבר אמצע החיים”.

מה שעבד להן עד היום כבר לא עובד, התפקידים משתנים, מה שהיה חשוב ומשמעותי כבר פחות חשוב, והגוף מתחיל להשמיע קולות אחרים – יש חריקות וקצת כאבים.

משבר גיל 40 הוא תקופה של ספק עצמי והשתקפות שיכולה להתרחש בשנות ה-40 או ה-50 של האשה. זה הזמן שבו נשים עשויות לפקפק בהישגיהן, במערכות היחסים שלהן ובמטרה שלהן בחיים. משבר זה יכול להתבטא בדרכים שונות, כמו רצון לשנות קריירה, לנסוע או לבצע שינויים דרסטיים באורח החיים.

המשבר הזה לא סתם מתרחש. בחצי הראשון של החיים ההורמונים בגוף האישה מכוונים לכך שהיא תוכל להתאים עצמה למען אחרים: המשפחה, ילדים ובניית החיים. אך במחצית השנייה של החיים, בגיל המעבר, הורמונים אחרים מופרשים מאחר והטבע יודע שסיימנו את תפקידנו ואנו אמורים להיות פחות למען האחר, ומתחיל תהליך של חזרה. חזרה אל עצמנו באופן מדויק ובשל יותר.

משבר גיל 40 – מדוע זה קורה?

כנראה שאחת הסיבות לכך שמשבר אמצע החיים נפוץ כל כך היא שזה הזמן שבו נשים מתחילות להכיר בתמותה שלהן. ייתכן שהן חוו אובדן של אדם אהוב או הפכו מודעות יותר להזדקנות שלהם. הבנה זו עלולה להוביל לתחושות של חרדה ותחושת דחיפות להפיק את המרב מהשנים שנותרו.

גורם נוסף שתורם למשבר אמצע החיים הוא הלחץ להתאים לציפיות החברתיות ולעשות את מה שצריך. עד גיל 40, נשים רבות התמקמו באורח חיים מסוים שאולי לא התיישב עם הרצונות האמיתיים שלהם. 

בעיות בריאות יכולות גם להפוך לדאגה עבור נשים בשנות ה-40 לחייהם. ככל שהגוף מזדקן, הוא הופך להיות רגיש יותר למגוון בעיות בריאותיות, כגון כאבים כרוניים, מחלות לב וסוכרת. זו יכולה להיות תקופה קשה עבור נשים שאולי מתמודדות עם אתגרים בריאותיים בפעם הראשונה.

חששות פיננסיים יכולים להיות גם מקור עיקרי ללחץ עבור נשים בשנות ה-40 לחייהן עשויות להתמודד עם נושא החיסכון לפנסיה, תמיכה בילדים או טיפול בהורים קשישים. כל זה יכול להוביל לתחושות של חרדה וחוסר ודאות לגבי העתיד.

למרות אתגרי התקופה, לפי קארל יונג, החל מגיל זה יש הזדמנות לעבור תהליך שקרוי תהליך האינדיבידואציה, מדובר בתהליך צמיחה שמוביל למציאת האני האמיתי והיחודי. 

זוהי קריאה נשימתית לרפא את הפצעים מהעבר ולצמוח. 

אם אנחנו לא מודעות לדחף הזה, הוא עלול לגרור אותנו להחלטות מוטעות ואנו עלולות לחשוב שאם נשנה משהו חיצוני, משהו עמוק בתוכנו ישתנה.

משבר גיל 40

דרכי התמודדות

למרות האתגרים שמגיעים עם משבר גיל 40, יש הרבה הזדמנויות לצמיחה ולשינוי. זה יכול להיות זמן להעריך מחדש סדרי עדיפויות, להגדיר יעדים חדשים ולבצע שינויים חיוביים בחיים.

המשבר לא חייב להיות קשה, הוא אפילו יכול להיות מתנה ונקודת מפנה שמביאה איתה הזדמנות לשנות ולמצוא סדר פנימי חדש שמותאם לשלב הזה של החיים. 

בשלב זה ההתבוננות שלנו על החיים משתנה ובכל תחום אנו עושות חשבון נפש: הפרנסה, ההורות, חיי החברה, הזוגיות, בכל תחום נחפש את הדיוק. 

מה שהיה פעם חשוב, יכול להיות פחות חשוב כיום.

בעבר נשים עברו תקופה זו ביחד, כחלק משבט, כאשר נשות השבט הבוגרות היו מלוות אותן ותומכות בהן. 

כיום, בעולם המערבי, אנו מאד לבד עם הבעיות שלנו ללא הכוונה או תמיכה.

ולכן חשוב לבקש תמיכה מחברים, משפחה או מטפל מקצועי שיעזרו לנווט את תקופת המעבר הזו לעבר מקום מדויק ושלם שממנו נצא מחוזקות. עם התמיכה והלך הרוח הנכונים, זה יכול להיות זמן של צמיחה ושינוי, שיובילו לחיים מספקים ומשמעותיים יותר.

הרבה נשים מתקשות לעשות את המעבר הזה. 

זהו זמן שבו אנו צריכות לשמור על עצמנו ולעשות שינויים פנימיים שיובילו למקום נינוח, שמח ושליו. 

כפסיכותרפיסטית הוליסטית אני רוצה לעודד אותך- שכל אחת יכולה! 

טיפול פסיכותרפיסטי הוליסטי יכול מאד לעזור בהתמודדות עם המשבר שמגיע בתקופה הרגישה והמשמעותית הזו.

אשמח לעזור לך וללוות אותך בדרך הזו.

ליצירת קשר

תוכנית לניקוי רעלים

תוכנית ניקוי הרעלים מהבית שתשנה את בריאותך לתמיד!​

שנו כיוון לגוף שלכם - העבירו אותו למסלול של בריאות, חיוניות ועוצמה.

אשמח לעזור ,

מוזמנים ליצור איתי קשר

דילוג לתוכן